Ansættelsesret

Medarbejdere i en virksomhedsoverdragelse

Juridisk rådgivning om medarbejdere i en virksomhedsoverdragelse

En af de største udfordringer ved en virksomhedsoverdragelse er håndtering af medarbejderne. Det er en følsom situation, og reglerne er komplekse og ændrer sig løbende.

Vi kan give jer svar på de mange spørgsmål, der opstår undervejs:

  • Hvornår er der tale om en virksomhedsoverdragelse i lovens forstand? 
  • Hvilke medarbejdere indgår i en overdragelse? 
  • Kan I opsige medarbejdere i forbindelse med en overdragelse, og hvad skal I være særligt opmærksomme på?
  • Hvordan håndterer I kollektive overenskomster ved virksomhedsoverdragelse?
  • Hvilke medarbejdere skal indgå i overdragelsen? 
  • Særlige problemstillinger vedrørende nøglemedarbejdere, herunder opsigelsesvarsler, konkurrence- og kundeklausuler, incitamentsordninger og exit-klausuler
  • Brug af garantier, skadesløsholdelser og betingelser for closing
  • Exit- og stay-on aftaler