Vi vil udfordre branchen og bygge et brand som fremtidens advokatfirma, men vi har brug for hjælp
Nyhed

Vi vil udfordre branchen og bygge et brand som fremtidens advokatfirma, men vi har brug for hjælp!

Lundgrens blev stiftet i 1996 og er et advokatpartnerselskab med godt og vel 170 medarbejdere, heraf 26 partnere og ca. 100 jurister. Vi har været på en vild vækstrejse gennem det sidste årti, og det har givet os endnu større drømme om at blive et kendt og anderledes brand i branchen. Men hvordan skaber et advokatfirma et nyskabende brand i en branche, som ikke har set meget fornyelse udadtil? Vi søger en Head of Brand & Marketing til at hjælpe os.

Danmarks mest entreprenante og samarbejdende advokatfirma

For de fleste af os er advokatfirmaer kendt som nogen, der kører med vandtætte skotter og lukkede døre for offentligheden. Lundgrens ønsker at gøre op med den tilgang, og vi er på jagt efter en profil, som kan hjælpe med at videreudvikle vores brand- og marketingafdeling.

Administrerende direktør Martin Kirkegaard forklarer: ”Verden er under forandring, og det går ikke advokatbranchen forbi. Vi er i den heldige situation, at der er behov for vores rådgivning både i opgangstider såvel som nedgangstider, men vi har stadig brug for at forny os.”
Han forsætter: ”Hvis vi skal kunne tiltrække den rigtige type af medarbejder, og arbejde med vores kunder på den måde vi ønsker, er det vigtigt, at omverdenen forstår, at vi ikke gør som alle andre. Vi ønsker at skubbe til den traditionelle lidt støvede facon og vise, at det godt kan være både rart og hyggeligt at arbejde med og hos advokater”.

”Vi har ret godt styr på vores værdier og strategi de næste par år, men vi mangler en, der kan skubbe os endnu længere. En som kan sætte en tydeligere retning for vores brand og udvikle nye idéer, der kan vise omverden, hvem vi er, og hvad vi mener. Og det er jo en fin balance, for vi vil gerne være anderledes og tør gå ret langt, men vi har brug for en at spille bold med – en som sidder i huset og kan se mulighederne i at skabe et brand ud af et succesfuldt, men stadig lidt ukendt advokatfirma,” tilføjer han.

Martin Kirkegaard, direktør og partner i LundgrensMartin Kirkegaard, administrerende direktør og partner hos Lundgrens.

Keramik og erstatningskrav

Når der er gang i debatten om emner, som ligger inden for Lundgrens fagområder, vil vi i virkeligheden gerne blande os og dele vores holdninger. En sag, som tiltrækker sig megen opmærksomhed lige nu, er sagen om keramikeren Kasper Würtz’ erstatningskrav mod bl.a. Christian Bitz; den ser IP eksperterne hos Lundgrens en masse perspektiver i, som vi gerne ville have været ude dele aktivt, men dagligdagen gør, at det ikke kommer fra tanke til handling.

Søren Danelund Reipurth, der er advokat og partner hos Lundgrens, uddyber: ”Vi ønsker at blive en større del af samfundsagendaen. I partnerkredsen sidder vi med forskellige fagområder, og de fleste er aktuelle og vedkommer mange af os - også uden for advokatbranchen. Jeg savner en, som kan komme ind til mig efter at have læst avisen om en eller anden sag og så sige, det bør vi da sige noget om. Og det ved jeg, hele partnerkredsen gør.”

Ikke kun ’suits’

De fleste har nok en meget klar opfattelse af, hvad dresscoden er på et advokatkontor, og TV serien Suits rykkede i hvert fald ikke på nogle grænser for den. Men også her ønsker Lundgrens, at der skal være plads til forskelligheder.

Søren Danelund Reipurth uddyber: ”For mig er det nærmest en personlig agenda, jeg vil vise, at vi godt kan se anderledes ud, være hyggelige at være sammen med og også grine lidt af alle de klicheer, som selvfølgelig stadig eksisterer.”

Søren Danelund Reipurth, advokat og partner hos LundgrensSøren Danelund Reipurth, advokat og partner hos Lundgrens.

Læs mere om stillingen som Head of Brand & Marketing her.